Brendiranje Srbije #PlaninskePrice

#PlaninskePrice

Šansu da svoje viđenje najlepših planinskih predela Srbije podele sa svetom dobili su svi.

Hvala Turističkoj organizaciji Srbije, agenciji Homepage i hotelu Mona.

U zvaničnom konkursu učestvovalo je 60 blogera, van konkurencije njih desetak, a priključio se i jedan od najpoznatijih srpskih blogera koji je celoj priči dao još veći publicitet. Untitled Milan Kamponeski aka Amitz Dulniker i Dedabor na iRevoluciji u Valjevu, fotka by Milica Ivić

O samoj akciji možete pročitati u mom blog postu #PlaninskePrice. U organizaciji Turističkog saveza Srbije i agencije Homepage iz Beograda #PlaninskePrice dobile su novu dimenziju. Svako je imao priliku da na svoj način prezentuje ono najlepše iz svog okruženja, a nagrađeni i da provedu prelepa tri dana na Zlatiboru, u hotelu Mona, uz prebogat program.

Kao član žirija, imao sam nimalo lak zadatak, ali i divnu priliku. Od 60 priča, 18 sam ocenio najvišom ocenom, ali moram da naglasim da ni ostale nisu zaostajale po kvalitetu i sadržaju, pa sam tako još dvadesetak ocenio samo ocenom manje. Ipak, prednost sam dao planinarima i ekstremnim ljubiteljima prirode, koji svakog vikenda pohode planinske vrhove, a ovom prilikom su podelili svoja iskustva sa nama.

Organizatori su odlučili da bude čak deset nagrada, a da među gostima budu neki poznati blogeri i veći broj novinara iz različitih medija.

20150211_15241120150211_15242020150211_153028

Jelena Dragićević, dobitnica iz Bora i ja, našli smo se sa ostatkom ekipe u etno selu u Sirogojnu, gde su nas domaćini dočekali sa predivnim domaćim specijalitetima, u krčmi toplog i autentičnog enterijera. Objekat star nekoliko stotina godina, u planinskom duhu, sa mnoštvom detalja istih od prvog dana. Meni su ipak domaća rakija, kuvani kupus i kolenice, uz sjajne ljude, učinili da mi “sve nešto lepo…” bude na samom početku druženja!

Darko Vidić on Instagram  “Zna  dedabor sta valja  nije mutav  planinskeprice”

Hotel Mona na Zlatiboru je posebna priča. Objekat sa namenski uređenim prostorom za sve ljubitelje planina uz bogate resurse, pa kome šta po volji. Od spa centra do ski staza samo stotinak metara dalje (fotka donja slikana sa mog prozora hotelske sobe, na ovom brdu ima 4 ili više žičara i sve je puno tokom dana).

20150212_081804

Jedan od lepših utisaka su ljudi koji rade u hotelu – neprimetni, a opet u svakom trenutku tu za goste, uz iskreni osmeh i vrhunsku uslugu. Jedina mana koju sam uspeo da nađem u dvodnevnom aranžmanu je hladna voda u bazenu, koja je, izgleda, deci i ostalim gostima hotela bila sasvim ok. Verovatno je do mene.

20150212_140801

Sad opet o hrani – čuvena zlatiborska lepinja sa kajmakom, čiji ukus još uvek osećam, mh… Ne propustiti!

20150212_123753

I dok su dobitnici nagrada bili na Torniku, ja sam uživao sunčajući se u poslastičari u centru Zlatibora. Predivan dan. Sunce na planini #neprocenjivo. Ljudi oko mene opušteni. Najveći broj njih porodično, sa malom decom. Hotel Mona ima specijalne ponude, pa tako deca do 7 godina starosti ne plaćaju boravak. Ako roditelji ne mogu, tu su bake i deke. Raj za decu. Pre podne sankanje, skijanje, jahanje konja, vožnja skutera na snegu i još svašta nešto ludo u ponudi, a popodne brčkanje u bazenu.

20150212_11435020150212_114401

Bio sam ranije na Zlatiboru u letnjoj sezoni i sada upoređujem neke detalje: potpuno je nebitno koje je godišnje doba, Zlatibor je uvek popunjen, uvek ima turista i gostiju, sve vrvi od ljudi. Trgovci su uvek spremni sa otvorenim radnjama, ugostitelji sa novim menijima, domaćini sa sređenim kućama, hoteli bez pauze. I onda se vraćam 50 godina unazad i upoređujem sa sredinama u koje se ništa nije ulagalo, gde nema ni osnovnih, a ne pratećih objakata i aktivnosti, mašina za uzimanje para. I niko me neće ubediti kako se na Zlatiboru neplanski gradi. Prosto, gradi se prema potrebama. Meni je draži moj Crni vrh, ali na njemu nema ništa. Skoro je puštena žičara, otvoren mali objakat za prihvat smrznutih skijaša i to je to. Mrtve građevine kojima se ne zna vlasnik, ni to da li će ikada biti završene, makar se zvale Hajat i bile brend na svetskom nivou. Ogromna je razlika kada postoje sadržaji i kada nema ničega. Za ljubitelje prirode, priroda, onim drugima, kojima to nije dovoljno treba ponuditi druge stvari. Prosto, mora da postoji mogućnost izbora. Da ne banalizujem skroz: prija mi pažnja koju sam dobio na Zlatiboru na svakom koraku. Prija mi usluga i ponuda. Vratio sam se prezadovoljan. Sa jasnom namerom da ponovo odem.

Karavan #Planinskeprice je trećeg dana krenuo put Tare, Bajine Bašte, predivnih prirodnih tačaka gde niko nije ostao ravnodušan.

Jelena i ja smo krenuli za Bor. Ovom prilikom mnogo sporije, jer je gužva na putu bila velika. Petak, dan kada svi hrle ka Zlatiboru i Kopaoniku, natovareni skijama, daskama i koferima sa zimskom opremom.

Jelena je u putu, mobilnim telefonom, već dogovarala uspon na planinu Stol, sa ekipom iz Bora, istovremeno se zahvaljujući na pozivu ekipi koja ide na Midžor. Zaljubljenici. 🙂

Stižem na parking ispred zgrade, a komšija sprema opremu. Kaže, ide sa klincima na Crni vrh, održava se skijaško takmičenje u nekoliko disciplina na nivou Balkana. Čitam kako je za vikened oboren rekord od kada je puštena žičara.

Poslednjih nekoliko nedelja sam u fazonu #PlaninskePrice. Pročitao sam priče koje ostaju na Internetu da brendiraju našu predivnu Srbiju. Radujem se novim.

Vladimir Stankovic on Twitter   I  RainDogBor bi uživao u  Monahotel sa sjajnim damama  Mahlat   unaunpaso i  skljuc ali nume da bloguje  PlaninskeP http   t.co xMwLa04EdDDarko Vidić on Twitter    bjutidingospo  DedaBor Pravda za komjuniti menadzere     http   t.co oatTDg5vQoVladimir Stankovic on Twitter    PlaninskePrice u predivnom hotelu Mona sa  anapalurovic  1zverko i  torbica jer  neprocenjivo http   t.co 4ZdEJItQxf

Radujem se što sam upoznao planinare, dobitnike nagrada, družio se sa blogerima koje godinama čitam, razgovarao sa novinarima koji su decenijama na stalnom zadatku: turizam.

10405478_10153088186629287_5515362866640495973_n

Sjajna prilika koja se ne propušta.

Srbija ima šta da pokaže, da ponudi, da pruži. Mi smo najbolji brend ambasadori planinskih priča. Naše reči i fotografije najbolje oslikavaju srpsko prirodno bogatstvo.

I naši najbolji kritičari daju super doprinos. Taman kada mislimo da smo sve rekli, oni nam daju nove ideje.

20150212_12410020150212_124112

Na Zlatiboru, u centru, stoje starac i magarac. Postoji legenda o njima zašto su deo zlatne planine. A meni po stoti put kroz misli ide pripovetka o onome da se svetu ne može ugoditi. Zato ja i ne želim da mu ugađam, ugodio sam sebi, bio najsebičniji ili najgori deda na svetu.

Hvala Turističkoj organizaciji Srbije, agenciji Homepage i hotelu Mona.

Zlatibore, radujem se sledećem druženju.

Vladimir Stankovic

DedaBor#ljubav, muzika i sve nešto lepo...

2 Comments:

1. Jelena Dragićević

Dekice dragi! 🙂

Četvoročasovna vožnja do Zlatibora, isto toliko natrag, i između toga sati i sati druženja – bilo je puno vremena da se ispričamo i mislim da sam ti rekla sve, pa ću u ovom komentaru neke stvari preskočiti 😀

Ipak, dok i ja ne svedem svoje utiske i prenesem ih na “papir”, uz zahvalnost TOS, hotelu Mona i agenciji Homepage, ovde, na tvom blogu, koristim priliku da se zahvalim TEBI.

Drago mi je da si prepoznao tu vrstu ljubavi prema planinama, koju mi, planinari, gajimo. Valjda su se zato ostali oduševljavali hranom i spa centrom i ostalim komercijalnim sadržajima, a meni je pogled lutao ka šumama i proplancima. Zlatibor je planina koja se po “mentalitetu” definitivno razlikuje od onih koje su mi prirasle za srce; jer, za razliku od njih, ušuškava te u sopstvenu zonu komfora. A ja volim da me baca mećava, da gubim dah od napora, i da ložim logorsku vatricu ispred šatora pod otvorenim nebom. 😀

Ali čovek sve treba da proba u životu, pa tako i ja – da se malo opustim. I prijalo mi je! Eto i mojih utisaka uskoro.

Puno pozdrava, dragi prijatelju!

2. Jelena,
    Lepo iskustvo iza nas, sa predivnim ljudima na odlicnom mestu. Hvala tebi i tvojim drugarima planinarima na tekstovima. Mnogo sam naucio iz istih. Nisam imao pojma koliko toga lepog ima na Staroj planini i jos nekim. Sada je moja percepcija drugacija.
    Mozda se odlucim nekada da i ja krenem sa vama. Do tada, citamo se!